The Black Mage blander Hogwarts Magic og Social Critique

Jeg kan ikke nødvendigvis si at jeg forestilte meg hvordan det ville være om Huey fra Boondocks gikk til Hogwarts. Jeg vurderte heller aldri John Henry, The Black Fairy Tale -kraftverk, og løp rundt og kjempet mot KKK med sin populære jernbanen Hammer som Thor. Heldigvis er begge disse tingene fantastiske, og nå kan jeg ikke slutte å tenke på dem. Enter: The Black Mage.

Hva er Black Mage?

Oni Press bringer sitt magiske eventyr, The Black Mage, til publikasjon bare litt under et år etter kunngjøringen. I historien starter den første svarte studenten ved den populære og innflytelsesrike St. Ivory Magic School sine studier. Tom Token er et helvete av et navn for å gi din unge svarte karakter som er i ferd med å ta fatt på en reise i et overveiende hvitt miljø, men hvorfor ikke være på nesen? I en forhåndsvisning av tegneserien ser vi Tom Token -partner opp med John Henry, Hammer som har Tall Tale Hero, for å bokstavelig talt bekjempe medlemmer av Klan. Det er et fantastisk tegn på at denne historien og karakteren ikke vil takle disse sosiale problemene lett.

Kan Black Mage skyve grenser?

Bildekreditt: Oni Press

x

Mario Kart DLC Gold Rush.mp4

0 sekunder på 12 minutter, 40 sekunder

Bo
00:00
12:40
12:40

Det er mange kryss som spiller når vi snakker om sosial kommentar. For det første er tegneserieindustrien et overveiende hvitt yrkefelt når det gjelder de beste forlagene. Det har vært noen betydelig fremgang. Faktum kommer fremdeles til at folk i farger er forbeholdt mindre publikasjoner. Dette indikerer mindre lesertall, mindre omtale og selvfølgelig mindre autentisitet i historiene som gir overskrifter.

Når det gjelder popkultur, reagerer tegneseriefans og skapere ganske bra på krever mye mer mangfold. Når noen roper ut tegneseriefans for å være en gjeng med hvite karer, er det ganske enkelt å riste den av som enten blind fordommer eller situasjonsavkobling. Når det er sagt, er ikke fremgang et alternativ i seg selv. Å få høyprofilerte forfattere som Ta Nehisi Coates for å skrive et løp av Black Panther, ikke akkurat engang spillefeltet.

Et avgjørende tips av virkningen av perspektiv

Hvis noe, føles en historie som dette nesten nødvendig. Ved utgivelse i oktober vet vi nøyaktig hva Tom Tokens eventyr innebærer. Fra forhåndsvisningen kan vi anta at temaer for aksept og aggresjon vil være i full styrke. Fortsett å lese tegneserier for mange flere oppdateringer om denne serien!